dilluns, de setembre 25, 2006

Saltant dels molinets als totxos

Bones!

Aquesta setmana ha estat molt intensa al cole, i el resultat és un canvi de rumb important en el meu tema de recereca: finalment em centraré en mesures d'eficiència energètica en edificis.

Com ha anat això?

En David Keith (el meu profe) i jo teníem un problema: "ell és més científic que tècnic, i jo soc més tècnic que científic". Dit d'altra manera, a ell li interessa més estudiar els efectes ambientals i econòmics d'una certa tecnologia que no pas la tecnologia en si mateixa.
A mi m'agrada molt que al darrera d'una tecnologia hi hagi una justificació de viabilitat ambiental i econòmica (això és el que m'agrada del seu treball)... però ni mamat em vull passar 2 anys fent estudis teòrics de coses "que no es poden tocar"...

Però resulta que hi ha un altre professor (en Jim Love) que fa molts anys que treballa en eficiència energètica d'edificis. Aquest tiu i en David fa temps que volen treballar plegats (a un li falta "justificació econòmica i ambiental" i a l'altre "tecnologia"), i jo puc ser la peça que faltava al trencaclosques. I per acabar-ho d'arreglar, en aquests moments en Jim té un projecte que ens va com anell al dit:

Es tracta de fer l'estudi del funcionament energètic d'un mega-edifici que s'està acabant de construir en aquests moments. Aquest edifici serà el primer a tot Canadà que estarà certificat amb el més alt nivell possible en mesures d'eficiència energètica (és a dir, que té totes les collonades que es poden demanar i més), de manera que és el "banc de proves" ideal pels sistemes d'eficiència energètica.

Com a primera aproximació, el projecte tècnic (amb en Jim) tracta d'estudiar l'eficiència real d'aquest edifici i comparar-la amb la previsió feta amb simulacions per ordinador (que també hauré de fer, basat en el projecte constructiu...). Les conclusions haurien de ser;

- Veure si el model de simulació és vàlid o si l'estem cagant profundament amb els càlculs. En cas de cagar-la, l'objectiu seria intentar arreglar-ho...
- Quantificar fins a quin punt d'edifici és eficient, i comparar-ho amb altres tecnologies possibles.

La segona fase (amb en David) podria ser l'estudi ambiental i econòmic de l'edifici, és a dir: surt a compte instal·lar sistemes d'eficiència energètca? Realment aquests sistemes (mirant tot el cicle de vida) aporten un benefici ambiental? O resulta que (per exemple) per fabricar un aïllant determitat gastem més energia del que mai estalviarem pel fet d'haver posat aquell aïllant?... Coses així...

En resum: UN PROJECTE DE COLLONS!!

I per què us poso totes aquestes fotos del trampolí olímpic?
Doncs perquè dijous en Jim se'm va emportar a una reunió per mirar possibles col·laboracions amb un laboratori de recerca de EEUU (amb moooolta sort, podria ser que el meu projecte s'hi vegi afectat de retruc), i la reunió va ser a una sala que hi ha a la torre del trampolí, just a sobre d'on l'esquiador s'espera per saltar!
És impressionant, jo no saltaria d'allà ni mamat perdut!
Les fotos són d'internet perquè no portava la càmera...

Ara se m'ha acumulat la feina! He d'estudiar per una assignatura de mates (la única que hauré de fer obligatòria, que van a saco), llegir 1000 coses que m'ha passat en Jim, i començar-me a preparar per convertir-me en un autèntic "Mosquetero del ram de la construcció": dir "piropos" xungus a les noies (i amb anglès!) i posar-me al dia de la lliga de futbol i de hokey...

Quina feinada!!

2 comentaris:

Sargandilla ha dit...

Ei guapetong!

Tot i els meus limitats coneixements tècnics (que vaig ampliant infiltrant-me a les vostres reunions), em sembla un projecte super interessant. Trobo que has trobat una cosa que et va "like ring to finger" jejeje.
Pel tema piropos no pateixis, ja te'n passaré alguns, però els hauràs de traduir (com hauràs comprovat!).

Endavant que això ja està molt ben encaminat!!!!

Anònim ha dit...

Hola bailet!

Com sempre, quan tu sol·licites un cop de ma el teu Hermano L apareix al rescat.

Et passo alguns piropos amb anglès que ja han estat provats i comprovats by myself ;-)

-You are better than a Nutela Sandwich. (pq la nocilla no saben què és...)
-I really like your pants, they should look great in the floor of my bedroom.


Val més que miris la web que he posat, sinó encara et cardaran algun revés...