dilluns, de març 23, 2009

Dóna corda al català

En la meva recent (i breu) visita a Catalunya, no vaig sentir cap català quan vaig arribar a l'aeroport del Prat. Vaig agafar un tren fins a Sants, rodejat de guiris i espanyols. Després vaig mantenir una "apassionant" conversa amb el garrulu espanyol del "punt de control" a l'estació de Sants. Durant el trajecte en tren cap a Girona, vaig estar envoltat de quillus fins a Granollers, i posteriorment em vaig assabentar dels detalls de la vida sentimental de les senyores que cridaven amb castellà a l'altra punta del vagó. Un cop a Girona la cosa va millorar, però els espanyols seguien dominant per golejada entre els pacients i les infermeres de l'hospital.
Mireu si en soc de malpensat, que per uns moments vaig pensar que els catalanoparlants érem una minoria a Catalunya... Però després ho vaig veure tot molt més clar: els espanyols estan malalts, i els avions i trens estan plens dels seus familiars i amics que els van a veure a l'hospital!! Com pot ser que no me n'hagués adonat abans!!!
La terra és plana, els conills són migratoris, i a Catalunya tothom parla català... Tres grans veritats per anar a dormir tranquil i enganyat...

P.S. No parleu espanyol, o us posareu malalts!!